Geoblog.pl    gilberta    Podróże    Podróż życia    No i znowu szkola :)

No i znowu szkola :)

Peru
Peru, Arequipa

Wrocilam z trekkingu. Jeszcze go czuje w kosciach i nie tylko, a juz dzisiaj o 9 mialam znowu 4 godziny hiszpanskiego. Bylo ciezko, szczegolnie ze wczoraj razem z Robertem oraz naszym gorskim przewodnikiem i jego zona poszlismy na tance.

No i przez to imprezowanie nie ide dzisiaj na salse :( Ale za to jutro oprocz hiszpanskiego mamy popoludniowa szkolke gotowania. W planach jest ugotowanie pelnego peruwianskiego obiadu. Mamy tez sie nauczyc, jak sie robi ich pyszny drink pisco sour.

Juz sie biore za opisywanie wam trekkingu. W skrocie powiem tyle, ze wyprawa byla wspaniala. Dzenna porcja chodzenia w sam raz. Porcje pieknych widokow nielimitowane. Do tego noclegi w oazach nad rzeka w bambusowych domkach i gorace woda w termalnym basenie. Czego chciec wiecej.... aha towarzystwo tez dopisalo :)

wiernykibic - 2008-09-10 14:52
Super, ze uczysz się gotowania. Juz nie mogę się doczekać kiedy nam zaprezentujesz swoje nowe umiejetnosci.Pogotujemy znowu razem:) Chyba nie jadłam nic peruwiańskiego. Meksykańskie jest bardziej popularne. Pewnie podobne, ale kazdy kraj ma swoje warianty np. tortilli. Mniam, mniam

wrzek
wrzek - 2008-09-10 21:37
Przywieź jakiś fajny przepis i trochę przypraw, bo pewnie nie wszystko jest tu do dostania! A jeżeli chodzi o "chiche" to po książkach Cejrowskiego miałem wrażenie, że to coś innego niż "kisiel z czarnej kukurydzy" :-) (smacznego!) :-) A swoją drogą - chodzenie po górach ze słuchawkami to zbrodnia na przyrodzie! (złośliwiec!) Pozdrowionka i miłej zabawy!!

wrzek - 2008-09-10 21:44
Z Wikipedii: Pierwsze przepłynięcie kanionu nastąpiło kajakiem w 1981 roku. Dokonali tego Polacy z krakowskiego klubu kajakowego "Bystrze" podczas wyprawy kajakowej Canoandes 79, kierowaną przez Piotra Chmielińskiego, wpisane zostało w 1984 roku do Księgi Rekordów Guinessa. Uczestnicy wyprawy nadali w Kanionie Colca kilka nazw, zatwierdzonych następnie przez Instytut Geograficzny w Peru, np. Wodospady Jana Pawła II, Kanion Polaków czy Wodospad Czekoladowy. - Słuchaliśmy wspomnień o tej wyprawie z pierwszego źródła, ale zazdroszczę oglądania na własne oczy!!

gilberta - 2008-09-11 03:18
Dzieki Wawrzek za garsc wiedzy. To juz rozumiem, dlaczego jeden z tamtejszych szesciotysiecznikow nazywa sie Walka Walka.

H-KD
H-KD - 2008-09-11 09:28
Hej! Ania pisałaś, że słuchałaś tam muzyki , a zdradzisz jaką?

Marta Tylicka
Marta Tylicka - 2008-09-11 13:04
Hej Ania,
Miałam trochę zaległości w czytaniu twoich opowieści i jak dziś zaczęłam czytać to nie mogłam się od nich oderwać, musiałam skończyć! :-) Zostały mi jeszcze do obejrzenia zdjęcia, ale to może w domku :-) Tylko ci pozazdrościć tych wspaniałych przygód!!
Ale bardzo nam tutaj brakuje Twojego towarzystwa!!
Aha, jeszcze Ci nie dziękowaliśmy z Grześkiem za kartkę z życzeniami ślubnymi, wielkie dzięki, to była dla nas bardzo miła niespodzianka :-)

Pozdrawiam gorąco!

Wz
Wz - 2008-09-13 16:40
Dobrze , że wróciłaś szczęśliwie , a na porządkowanie wrażeń , to masz jeszcze i zimowe wieczory ... spoko mamy czas :)

gilberta - 2008-09-14 01:24
Hej :) Dzieki za komentarze. Tez mi Was tu brakuje.... jak ktos chce, to zapraszam. Jeszcze przez dwa tygodnie mam stale miejsce zamieszkania, a i wolny pokoj sie znajdzie.

Co do chichy drogi Wawrzeku, to moze byc oczywiscie alkoholowa, ale grzeczne dziewczynki pija chicha morade, wtedy to tylko soczek.

A muzyka... ech... na dole w oazie to mogl byc tylko Sgur Ros. Nie znalazlam nic bardziej odpowiedniego na piekny, rozgwiezdony wieczor w gorach. Natomiast idac do gory zaczelam od Placebo, a pozniej juz nie pamietam.... Ale mysle, ze piekna muzyka dopelnia piekno przyrody, a juz na pewno pomaga zapomniec o trudach podejscia.